دیوار سبز یا گرین وال چیست؟
نوشته شده توسط : Vahedi

دیوار سبز یا گرین وال چیست؟

تا به حال از خود پرسیده اید که دیوار سبز یا گرین وال چیست؟ دیوار سبز که به نام نمای سبز هم خوانده می شود، در حقیقت یک فضای سبز جالب و زیباست که این بار نه به شکل افقی که به صورت عمودی بر روی دیوار طراحی شده است. دیوار سبز یا گرین وال را به شکل طبیعی می توانید بر روی دیوارهای بسیاری از منازل در مناطق شمالی ایران ببینید. اگر شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن ساکن هستید به شکل طبیعی امکان بوجود آمدن نمای سبز را ندارد، می توانید به شکل مصنوعی هم آن را طراحی و اجرا کنید.

طراحی نمای سبز یا گرین وال

برای طراحی دیوار سبز احتیاج به مشاوره با یک مهندس را حتما خواهید داشت. این نمای سبز علاوه بر اینکه زیبایی بصری برای شما و اطرافیانتان به ارمغان خواهد آورد بلکه در پاکسازی هوای اطراف شما هم می تواند نقش مهمی را ایفا نماید. گرین وال ها انواع مختلفی دارند.

. گرین وال مدولار (داربست های فلزی استیل گالوانیزه که می توان آنها را به اشکال مختلف فرم داد و پلی است بین دیوار و گیاه)

. گرین وال کابلی ( توپی هایی از جنس فولاد ضدزنگ هستند که به دیوار متصل می شوند و کابلها از بین آنها عبور می کنند. کابل ها تکیه گاه گیاهان رونده هستند)

. دیوار سبز شبکه ای ( سازه های سبک و فولادی که به دیوار وصل می شوند و گیاه از آن بالا میرود. قابلیت طراحی مختلف دارد و منعطف تر از مدل کابلی است)

. نمای سبز نمد پلیمری ( یک پارچه نمدی که قدرت زهکشی بالایی دارد. این نمد بر روی قابی که به دیوار متصل است قرار می گیرد)

. دیوار سبز هیدروپونیک ( پایه کشت گیاهان آب است و نه خاک! در حقیقت مواد غذایی مورد نیاز برای رشد گیاه به وسیله آب به گیاه رسانده می شود)

دیوار سبز یا گرین وال چیست؟

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

اجرای استخر





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: